YouTube nadal nie jest dochodowe

YouTube, który odpowiada za 6 procent ubiegłorocznych przychodów koncernu Google, nadal nie jest dochodowy. Może się to wydać zaskakujące, szczególnie zważywszy na ilość odwiedzających go internautów, którzy teoretycznie powinni przynosić ogromny dochód z wyświetlanych reklam. Tymczasem dziennikarze The Wall Street Journal po przeanalizowaniu tej kwestii stwierdzili, że YouTube nie zarabia na siebie.

YouTube nadal nie jest dochodowe
YouTube nadal nie jest dochodowe

Za taki stan rzeczy odpowiedzialni są użytkownicy, którzy do oglądanych materiałów wykorzystują bezpośrednie linki publikowane w sieci i nie zaglądają na stronę główną, przez co wyświetlane tam reklamy nie docierają do szerszego grona odbiorców.

Dziennikarze twierdzą również, że jedynie 9 procent użytkowników portalu odpowiada za 85 procent odtworzeń wszystkich zamieszczonych tam filmów. Dla reklamodawców jest to więc mniej atrakcyjne niż widownia tradycyjnych programów telewizyjnych. I to pomimo faktu, że Google inwestuje w produkcję oryginalnych treści i wspólnie z hollywoodzkimi producentami tworzy własne seriale, które teoretycznie powinny przyciągać większą ilość widzów.

Koncern z Mountain View musi więc szukać innych sposobów na zarabianie, a jednym z nich są plany umożliwienia właścicielom kanałów pobierania subskrypcji za rezygnację z wyświetlania reklam oraz inne projekty związane z systemem reklam.

źródło

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *