Najszybsze połączenia kolejowe na świecie

Z powodu ograniczeń w infrastrukturze i bezpieczeństwa, superszybkie pociągi na trasach nigdy nie rozwijają prędkości maksymalnych. O efektywności połączenia kolejowego decyduje średnia prędkość, z jaką pokonują trasę.

Hikari Shinkansen 0 (na pierwszym tle, w tle najnowszy model Shinkansen)
Hikari Shinkansen 0 (na pierwszym tle, w tle najnowszy model Shinkansen)

Hikari Shinkansen 0
Trasa: Tokyo – Osaka, Japonia (dystans: 515 km; średnia prędkość: 162,8 km/h)



Etendard (połączenie zamknięte w 1989 roku)
Etendard (połączenie zamknięte w 1989 roku)

Etendard
Trasa: Saint-Pierre-des-Corps – Poitiers, Francja (dystans: 100 km; średnia prędkość: 163 km/h)



Shanghai Maglev Train
Szanghaj – Pudong, Chiny – 30,5 km

Shanghai Maglev Train
Trasa: Szanghaj – Pudong (dystans: 30,5 km; średnia prędkość: 249,5 km/h)



500 Series Shinkansen
Hiroszima – Kokura, Japonia – 192 km

500 Series Shinkansen
Trasa: Hiroszima – Kokura, Japonia (dystans: 192 km; średnia prędkość: 250,4 km/h)



N700 Series Shinkansen
Hiroszima – Kokura, Japonia – dystans: 192 km

N700 Series Shinkansen
Trasa: Hiroszima – Kokura, Japonia (dystans: 192 km; średnia prędkość: 256 km/h)



E6 Series Shinkansen
Sendai – Morioka, Japonia – dystans: 171,1 km

E6 Series Shinkansen
Trasa: Sendai – Morioka, Japonia; (dystans: 171,1 km; średnia prędkość: 263,2 km/h)



E5 Series Shinkansen
E5 Series Shinkansen; Omiya – Sendai, Japonia; dystans: 294,1 km

E5 Series Shinkansen
Trasa: Omiya – Sendai, Japonia; (dystans: 294,1 km; średnia prędkość: 263,4 km/h)



SNCF TGV Duplex
SNCF TGV Duplex

SNCF TGV Duplex
Trasa: Lyon-St Exupéry – Aix-en-Provence, Francja; (dystans: 289,6 km; średnia prędkość: 263,3 km/h)
Trasa: Lorraine – Champagne-Ardenne, Francja; (dystans: 167,6 km; średnia prędkość: 279,3 km/h)



China Railways CRH380A
China Railways CRH380A

China Railways CRH380A
Trasa: Shijiazhuang – Zhengzhou, Chiny; (dystans: 383 km; średnia prędkość: 283,7 km/h)



China Railways CRH2
China Railways CRH2

China Railways CRH2
Trasa: Wuhan – Północny Kanton, Chiny; (dystans: 922 km; średnia prędkość: 313 km/h)



Superszybkie pociągi to często dzieła sztuki technologicznej, które muszą spełnić ostre kryteria efektywności energetycznej, bezpieczeństwa i komfortu. Sam pociąg to jednak tylko część sukcesu. Ażeby w pełni wykorzystać jego potencjał, potrzebna jest odpowiednio przygotowana trasa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *