Moto Pogo następcą Seagway’a

Kilka lat temu wielu było zaskoczonych, gdy na rynku pojawił się Seagway, zastanawiając się w jaki sposób dwukołowy pojazd może utrzymać równowagę. Dziś nikt się już nie dziwi kolejnym pojazdom, w których liczba kół została zredukowana do jednego, a kolejnym tego typu pojazdem jest Moto Pogo.

Moto Pogo następcą Seagway'a
Moto Pogo następcą Seagway’a

Carl Dagenais, przedsiębiorca z Montrealu postanowił zaistnieć na rynku nietypowych pojazdów miejskich i rzucił wyzwanie innym producentom jednokołowych maszyn, projektując Moto Pogo. Jest to urządzenie wyglądające niczym motocykl wyposażony w siodełko oraz kierownicę, aczkolwiek dysponujący tylko jednym kołem.

Podobnie jak we wspomnianym Seagway’u, sterowanie odbywa się poprzez odpowiednie wychylenie ciała kierowcy, czyli przesunięcie się do przodu powoduje ruch naprzód, zaś odchylenie do tyłu pozwala zwolnić oraz całkowicie się zatrzymać. Kontrolowaniem jazdy zajmują się żyroskopowe sensory oraz akcelerometry, które dbają o to, by kierowca nie spadł z maszyny, delikatnie regulując prędkość poprzez kompensację środka ciężkości.

Moto Pogo zbudowano na aluminiowej ramie oraz wyposażono w oświetlenie LED
Moto Pogo zbudowano na aluminiowej ramie oraz wyposażono w oświetlenie LED

Pojazd zbudowano na aluminiowej ramie oraz wyposażono w przednie i tylne oświetlenie LED, a także system odzyskiwania energii podczas hamowania. Całość waży 29 kg i wytrzymuje obciążenie do 150 kg. Moto Pogo zasilany jest 60V baterią o natężeniu 10 amperów, która dostarcza energii 500W bezszczotkowemu silnikowi. Dzięki temu maszyna może poruszać się z prędkością 25 km/h, zaś na jednym ładowaniu zasięg wynosi około 30 km. Ponowne naładowanie akumulatora zabiera około 3-5 godzin.

źródło

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *