Etykietka świeżości z Japonii

W Japonii wielką wagę przykłada się do świeżości sprzedawanego towaru. Wcale się więc nie zdziwiłem, gdy przeczytałem o innowacyjnej etykiecie, która wykrywa i pokazuje świeżość sprzedawanego towaru.

Etykietka świeżości z Japonii

Konsumenci na całym świecie dokładnie sprawdzają etykiety towarów spożywczych przed zakupem. Termin ważności na standardowej etykiecie jednak łatwo zmienić i wprowadzić kupującego w błąd. Jest to niestety dość częsty problem. Ale nie w Japonii…

Japońska firma TO-GENKYO zaproponowała proste rozwiązanie – specjalne naklejki informujące o świeżości produktów. Taka etykieta zmienia kolor w reakcji na amoniak ulatniający się z pokarmu, gdy staje się on niezdatny do spożycia. Kiedy jedzenie jest dobre na etykiecie widoczny jest kod kreskowy. W miarę upływu czasu i uwalniania się amoniaku – etykieta wypełnia się kolorem, zakrywając kod i tym samym uniemożliwiając sprzedaż. Jej dodatkową zaletą jest to, że trudno ją podrobić czy usunąć.

Etykietka świeżości z Japonii 1

Etykieta ma za zadanie wizualizować świeżość. Kształt klepsydry dodatkowo ma zwracać uwagę kupujących, że wskazuje ona właśnie czas przydatności. Jestem ciekawy co by wymyślili polscy sprzedawcy, bo znając polską mentalność – coś by wymyślili, by ominąć „ten problem”…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *